Billetter - Koncert-, Sports- & Teaterbilletter | viagogo-billetmarkedspladsen

Meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger for brugere

 
Om os
viagogo Entertainment Inc., viagogo GmbH, StubHub, Inc. (“StubHub”) og deres tilknyttede selskaber (samlet “vi” eller “os”) respekterer dit privatliv. Vi ønsker, at du bliver informeret og bemyndiget med hensyn til dit privatliv, når du bruger vores tjenester. Læs venligst denne privatlivspolitik omhyggeligt. Sammen med vores Brugeraftale og Cookiespolitik beskriver denne privatlivspolitik vores synspunkter og praksis vedrørende dine personlige oplysninger og de rettigheder, du har i forhold til dine personlige oplysninger. Denne privatlivspolitik beskriver vores praksis i forbindelse med oplysninger, som vi indsamler gennem:
  • Hjemmesider, der drives af os, hvorfra du får adgang til denne privatlivspolitik (“Hjemmesiderne”);
  • Softwareapplikationer, der stilles til rådighed af os til brug på eller via computere og mobile enheder (“Apps”);
  • Vores sociale mediesider, som vi kontrollerer, hvorfra du får adgang til denne privatlivspolitik (“Sociale mediesiderne”);
  • HTML-formaterede e-mail-meddelelser, som vi sender til dig, der linker til denne privatlivspolitik eller anden kommunikation med dig; og
  • Offline forretningsinteraktioner, du har med os.

Samlet henviser vi til hjemmesider, apps, sociale mediesider, e-mails og offline forretningsinteraktioner som “Tjenester.”

Den dataansvarlige for dine personlige oplysninger er StubHub Inc. fra 1209 Orange Street, Corporation Trust Center, Wilmington, DE 19801, USA og viagogo GmbH fra Rue Du Commerce 4, 1204 Genève, Schweiz. Vi bruger dine oplysninger som nærmere forklaret i denne privatlivspolitik. Det gør vi sammen med viagogo Entertainment Inc. fra 1209 Orange Street, Wilmington DE 19801, USA.


Repræsentanten i Den Europæiske Union (EU) for StubHub, viagogo GmbH og viagogo Entertainment Inc. er VGL Support Services Ireland Limited. For yderligere oplysninger om vores brug af dine personlige oplysninger eller dine rettigheder i henhold til databeskyttelsesloven bedes du kontakte os via privacyrequest@orders.viagogo.com. Bemærk: Vi svarer ikke på e-mails, der sendes til denne e-mailadresse, og som ikke er relateret til dine rettigheder til beskyttelse af personlige oplysninger. For andre forespørgsler kontakt kundeservice her.


Hvis du er bosiddende i Californien, Colorado, Connecticut, Utah eller Virginia, kan du se vores amerikanske tillæg om beskyttelse af personlige oplysninger nedenfor for at få flere oplysninger om, hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger, og hvordan du udøver dine privatlivsrettigheder.

 
Hvilken information indsamler vi?

Vi kan indsamle og behandle følgende oplysninger om dig:


Oplysninger du giver os. Du kan give os oplysninger, når du registrerer dig hos vores tjenester eller ved at kommunikere med os via telefon, e-mail, sociale medier eller på anden måde. Dette omfatter oplysninger, du giver, når du opretter en kundekonto, bruger vores tjenester, giver os identifikationsoplysninger, der er nødvendige for at bekræfte din identitet eller i forbindelse med udstedelsen af dine billetter, giver os feedback, deltager i undersøgelser, når du rapporterer et problem med vores tjenester, i forbindelse med kampagner (herunder lodtrækninger), når du deltager i en chat i et fællesskabsforum, eller når du på anden måde korresponderer med os.

  • De oplysninger, du giver os, kan omfatte dit navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, fødselsdato, kopier af formelle identitetsdokumenter såsom dit pas eller ID-kort, forretningssælgeroplysninger, skatteidentifikationsnummer og kredit- eller betalingskortoplysninger.
  • Det kan også inkludere oplysninger, du giver os, når du opretter en profil på StubHub, hvilket kan omfatte et profilbillede og adgang til dit kamera og/eller galleri (hvis du vælger at aktivere denne tjeneste på din computer eller enhed).
  • Vi kan overvåge eller optage telefonsamtaler eller anden kommunikation mellem dig og os.

Oplysninger, vi indsamler om dig baseret på din brug af vores tjenester herunder:

  • Den IP-adresse (Internet Protocol), der bruges til at forbinde din enhed til internettet, dine loginoplysninger, browsertype og -version, tidszoneindstilling, operativsystem, enhedsoplysninger (såsom model og version af din enhed), platform, ID til reklame og unikt enhedstoken, computer- og forbindelsesoplysninger såsom statistik over dine sidevisninger, trafik til og fra hjemmesiderne, henvisningswebadresse, annoncedata, din browserhistorik og dine weblogoplysninger.
  • Oplysninger om din brug af vores tjenester herunder produkter og begivenheder, du har set eller søgt efter; sidesvartider, downloadfejl, længden af besøg på bestemte sider, oplysninger om sideinteraktion (f.eks. scrolling, klik og mouse-overs), metoder, der bruges til at browse væk fra siden, og alle data, der indtastes på siden under dit besøg.
  • Når du downloader og bruger appen, kan vi og vores tjenesteudbydere spore og indsamle app-brugsdata såsom den dato og det klokkeslæt, hvor appen på din enhed får adgang til vores servere, og hvilke oplysninger og filer der er blevet downloadet til appen baseret på dit enhedsnummer;
  • Begivenheder, du deltager i eller har deltaget i, baseret på dine køb på StubHub ("Min aktivitet").
  • Din StubHub-visningshistorik for begivenheder eller kunstnere.
    Dine foretrukne kunstnere, shows, teams, spillesteder, genrer eller andre begivenhedsrelaterede interesser baseret på dit/dine scannede musikbibliotek(er) (hvis du vælger at aktivere denne tjeneste på din computer eller enhed) og alt, hvad du identificerer som en favorit på StubHub (samlet dine "Favoritter").
  • Usynlig reCAPTCHA. Vi bruger Googles usynlige reCAPTCHA-applikation på vores tjenester for at beskytte mod spam og andet automatiseret misbrug. reCAPTCHA-værktøjet kan gøre brug af cookies samt andre oplysninger som IP-adresse, dato, klokkeslæt, sprog, skærmstørrelse og opløsning og musebevægelser. Brugen af reCAPTCHA-værktøjet og alle oplysninger, der indsamles via værktøjet, er underlagt Googles privatlivspolitik, der er tilgængelig på https://policies.google.com/privacy, og Googles servicevilkår, der er tilgængelige på https://policies.google.com/terms?hl=en.

Kontrakt data. Dette er generel information, som indsamles fra vores kontraktpartnere (hvis de er fysiske personer) eller vores kontraktpartneres medarbejdere og andre kontaktpersoner. Dette omfatter oplysninger om kontrakttype, dato for kontraktindgåelse, kontraktens varighed, kontraktlige ydelser, data, der er indsamlet i perioden op til kontraktindgåelsen, oplysninger, der kræves eller anvendes til behandling (f.eks. oplysninger vedr. fakturering), økonomiske data (fx om rykkere og inkasso).


Fysisk placering. Vi kan bruge din enheds fysiske placering til at give dig personlige placeringsbaserede tjenester og indhold. Vi kan også dele din enheds fysiske placering kombineret med oplysninger om, hvilke reklamer du har set og andre oplysninger, vi indsamler, med vores marketingpartnere for at gøre det muligt for dem at give dig mere personligt tilpasset indhold og for at undersøge effektiviteten af reklamekampagner. I nogle tilfælde kan du have tilladelse til at acceptere eller afvise sådanne anvendelser og/eller deling af din enheds placering, men hvis du gør det, kan vi og/eller vores marketingpartnere muligvis ikke give dig de relevante personlige tjenester og indhold.


Oplysninger indsamlet fra cookies. Vi og vores tjenesteudbydere indsamler oplysninger om din brug af vores tjenester ved hjælp af cookies. For information om vores brug af cookies, og hvordan du afviser dem eller slår dem fra, bedes du læse vores Cookiespolitik.


Oplysninger vi modtager fra andre kilder. Vi arbejder tæt sammen med tredjeparter herunder f.eks. vores udbydere af bedrageriforebyggelse, betalingstjenesteudbydere og udbydere af bekræftelse af e-mailadresse/telefonnumre. Vi kan modtage oplysninger om dig fra disse tredjeparter for at verificere oplysninger, du giver os, som hjælper os med at identificere mistænkelige eller usædvanlige transaktioner.

  • Vi giver dig mulighed for at dele oplysninger med sociale mediesider eller bruge sociale mediesider til at oprette din konto eller til at forbinde din konto med det respektive sociale mediewebsted. Hvis du knytter din sociale mediekonto til din tjenestekonto, deler du visse personlige oplysninger fra din sociale mediekonto med os for eksempel dit navn, din e-mailadresse, dit foto, en liste over kontakter på sociale medier og andre oplysninger, der måtte være, eller som du gør tilgængelige for os, når du knytter din sociale mediekonto til din tjenestekonto.
  • Hvis du accepterer at give os adgang til et socialt mediewebsted med videoindhold, kan vi videredele eller på anden måde interagere med dine indlæg og interaktioner på tredjeparts sociale mediesider i mindst to år, eller indtil du trækker autorisation eller forbindelse til det sociale mediewebsted tilbage, i det omfang det er tilladt ved lov.
  • Vi kan også bruge plug-ins eller andre teknologier fra forskellige sociale mediesider. Hvis du klikker på et link, der leveres via et plug-in til sociale medier, opretter du frivilligt en forbindelse til det respektive sociale mediewebsted.

Du er generelt ikke forpligtet til at videregive data til os undtagen i visse tilfælde, for eksempel på grund af juridiske forpligtelser. Vi er nødt til at indsamle personlige oplysninger for at kunne levere de ønskede tjenester til dig. Hvis du ikke giver de ønskede oplysninger, kan vi muligvis ikke levere tjenesterne. Hvis du videregiver personlige oplysninger vedrørende andre personer til os eller til vores tjenesteudbydere i forbindelse med tjenesterne, erklærer du, at du har bemyndigelse til at gøre det og til at tillade os at bruge oplysningerne i overensstemmelse med denne privatlivspolitik.

 
Hvordan anvender vi din information?

Vi og vores tjenesteudbydere bruger personlige oplysninger til følgende formål:

  • Levering af tjenesternes funktionalitet og opfyldelse af dine anmodninger.
    • Til at levere tjenesternes funktionalitet til dig såsom at arrangere adgang til din registrerede konto, give dig mulighed for at købe billetter, administrere dit forhold til os og give dig relaterede fordele, særlige kampagner eller kundeservice;
    • For at svare på dine forespørgsler og opfylde dine anmodninger, når du kontakter os via en af vores online kontaktformularer eller på anden måde, for eksempel når du sender os spørgsmål, forslag, komplimenter eller klager, eller når du anmoder om et tilbud på eller andre oplysninger om vores tjenester.
    • For at gennemføre dine transaktioner, behandle returneringer og udvekslinger, bekræfte dine oplysninger og give dig relaterede fordele, særlige kampagner eller kundeservice.
    • Til at sende administrative oplysninger til dig såsom ændringer i vores vilkår, betingelser og politikker.
    • For at give dig mulighed for at sende beskeder til en anden person via tjenesterne, hvis du vælger at gøre det.

    Vi vil deltage i disse aktiviteter for at administrere vores kontraktforhold med dig og/eller for at overholde en juridisk forpligtelse.

  • Kommunikation med dig, give dig vores nyhedsbrev og/eller andet markedsføringsmateriale og muliggøre social deling.
    • Til at sende dig markedsføringsrelaterede e-mails med oplysninger om vores tjenester, nye produkter og andre nyheder om vores virksomhed.
    • For at finde ud af dine meninger gennem undersøgelser eller spørgeskemaer.
    • Til at kontakte dig om forhold vedrørende den offentlige orden eller andre aktuelle begivenheder i forbindelse med din evne til at bruge vores tjenester. Dette kan omfatte en invitation til at deltage i et andragende, brevskrivning, opkald eller andre former for offentlig ordenrelaterede kampagner.
    • Til at kommunikere med dig via telefon, mail, e-mail, sms, instant messaging eller andre elektroniske midler i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi kan bruge automatiske eller forudindspillede opkald og tekstbeskeder som beskrevet i vores brugeraftale, og som er godkendt af gældende lovgivning. Meddelelses- og datatakster kan være gældende.
    • For at muliggøre social delingsfunktionalitet, som du vælger at bruge.

    Vi vil deltage i denne aktivitet med dit samtykke, eller hvor vi har en legitim interesse.

  • Vi og vores tjenesteudbydere bruger personlige oplysninger til følgende formål:

    • Levering af tjenesternes funktionalitet og opfyldelse af dine anmodninger.
      • Til at levere tjenesternes funktionalitet til dig såsom at arrangere adgang til din registrerede konto, give dig mulighed for at købe billetter, administrere dit forhold til os og give dig relaterede fordele, særlige kampagner eller kundeservice;
      • For at svare på dine forespørgsler og opfylde dine anmodninger, når du kontakter os via en af vores online kontaktformularer eller på anden måde, for eksempel når du sender os spørgsmål, forslag, komplimenter eller klager, eller når du anmoder om et tilbud på eller andre oplysninger om vores tjenester.
      • For at gennemføre dine transaktioner, behandle returneringer og udvekslinger, bekræfte dine oplysninger og give dig relaterede fordele, særlige kampagner eller kundeservice.
      • Til at sende administrative oplysninger til dig såsom ændringer i vores vilkår, betingelser og politikker.
      • For at give dig mulighed for at sende beskeder til en anden person via tjenesterne, hvis du vælger at gøre det.

      Vi vil deltage i disse aktiviteter for at administrere vores kontraktforhold med dig og/eller for at overholde en juridisk forpligtelse.

    • Kommunikation med dig, give dig vores nyhedsbrev og/eller andet markedsføringsmateriale og muliggøre social deling.
      • Til at sende dig markedsføringsrelaterede e-mails med oplysninger om vores tjenester, nye produkter og andre nyheder om vores virksomhed.
      • For at finde ud af dine meninger gennem undersøgelser eller spørgeskemaer.
      • Til at kontakte dig om forhold vedrørende den offentlige orden eller andre aktuelle begivenheder i forbindelse med din evne til at bruge vores tjenester. Dette kan omfatte en invitation til at deltage i et andragende, brevskrivning, opkald eller andre former for offentlig ordenrelaterede kampagner.
      • Til at kommunikere med dig via telefon, mail, e-mail, sms, instant messaging eller andre elektroniske midler i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi kan bruge automatiske eller forudindspillede opkald og tekstbeskeder som beskrevet i vores brugeraftale, og som er godkendt af gældende lovgivning. Meddelelses- og datatakster kan være gældende.
      • For at muliggøre social delingsfunktionalitet, som du vælger at bruge.

      Vi vil deltage i denne aktivitet med dit samtykke, eller hvor vi har en legitim interesse.

    • Analyse af personlige oplysninger til forretningsrapportering og levering af personlige tjenester.
      • Til at analysere eller forudsige vores brugeres præferencer med henblik på at udarbejde aggregerede trendrapporter om, hvordan vores digitale indhold bruges, så vi kan forbedre vores tjenester.
      • For bedre at forstå dine interesser og præferencer, så vi kan tilpasse vores interaktioner med dig og give dig oplysninger og/eller tilbud, kuponer, rabatter og særlige kampagner, der er skræddersyet til dine interesser.
      • For bedre at forstå dine præferencer, så vi kan levere indhold via vores tjenester, som vi mener vil være relevant og interessant for dig.

      Vi leverer personlige tjenester baseret på vores legitime interesser og med dit samtykke i det omfang, det kræves af gældende lovgivning.

    • Giver dig mulighed for at deltage i lodtrækninger, konkurrencer eller andre kampagner.
      • Vi kan tilbyde dig muligheden for at deltage i lodtrækninger, konkurrencer eller andre kampagner.
      • Nogle af disse kampagner har yderligere regler, der indeholder oplysninger om, hvordan vi vil bruge og videregive dine personlige oplysninger. Læs disse yderligere regler, før du vælger at deltage.

      Vi bruger disse oplysninger til at administrere vores kontraktforhold med dig.

    • Aggregering og/eller anonymisering af personlige oplysninger.
      • Vi kan aggregere og/eller anonymisere personlige oplysninger, så de ikke længere betragtes som personlige oplysninger. Vi gør det for at generere andre data til vores brug, som vi kan anvende og videregive til ethvert formål, da de ikke længere identificerer dig eller nogen anden person.
    • Opfyldelse af vores forretningsformål.
      • Til dataanalyse for eksempel for at forbedre effektiviteten af vores tjenester.
      • Til revisioner for at verificere, at vores interne processer fungerer efter hensigten og for at imødekomme juridiske, lovgivningsmæssige eller kontraktlige krav.
      • Til forebyggelse og opdagelse af svig og overvågning af svindelsikkerhed for eksempel for at bekræfte din identitet som en del af vores identitetsgodkendelsesproces, for at overholde vores juridiske eller lovgivningsmæssige krav og for at opdage og forhindre cyberangreb eller forsøg på at begå identitetstyveri.
      • Til uddannelses- og kvalitetsformål og med henblik på at undersøge enhver klage, du måtte indgive, eller som bevis i enhver tvist eller forventede tvister mellem dig og os.
      • Til udvikling af nye produkter og tjenester.
      • Til styrkelse, forbedring, reparation, vedligeholdelse eller ændring af vores nuværende produkter og tjenester samt til at gennemføre kvalitets- og sikkerhedssikringsforanstaltninger.
      • Til at identificere brugstendenser for eksempel til at forstå, hvilke dele af vores tjenester der er mest interessante for brugerne.
      • Til at bestemme effektiviteten af vores reklamekampagner, så vi kan tilpasse vores kampagner til vores brugeres behov og interesser.
      • Til drift og udvidelse af vores forretningsaktiviteter for eksempel til at forstå, hvilke dele af vores tjenester der er af størst interesse for vores brugere, så vi kan fokusere vores energi på at imødekomme vores brugeres interesser.

      Vi deltager i disse aktiviteter for at administrere vores kontraktforhold med dig, for at overholde en juridisk forpligtelse og/eller baseret på vores legitime interesse.


    Vi bruger også teknologi til at hjælpe med at validere dine transaktioner og holde vores service sikker

    Vi anvender teknologi til at analysere transaktioner, du indgår i, i forhold til de oplysninger, vi indsamler fra dig eller fra tredjeparter om dig, såsom hvorfra du normalt bruger vores tjeneste, på hvilke tidspunkter og andre egenskaber, der er specifikke for, hvordan du bruger vores tjenester. Teknologien har til formål at hjælpe os med at identificere usædvanlige eller mistænkelige transaktioner for at opdage og forhindre svig. Det betyder, at et forsøg på en transaktion kan markeres som mistænkelig, usædvanlig eller på anden måde ud over det sædvanlige, hvilket resulterer i, at din transaktion kan blive afvist. Hvis du oplever, at din gyldigt udførte transaktion afvises, kan du altid kontakte kundeservice, som vil hjælpe dig med at validere dine nuværende transaktioner og fremtidige transaktioner.

    Hvis du har spørgsmål til vores værktøj, og hvordan det relaterer til nogen af dine personlige oplysninger, der behandles, kan du kontakte os via privacyrequest@orders.viagogo.com.

  • Analyse af personlige oplysninger til forretningsrapportering og levering af personlige tjenester.
    • Til at analysere eller forudsige vores brugeres præferencer med henblik på at udarbejde aggregerede trendrapporter om, hvordan vores digitale indhold bruges, så vi kan forbedre vores tjenester.
    • For bedre at forstå dine interesser og præferencer, så vi kan tilpasse vores interaktioner med dig og give dig oplysninger og/eller tilbud, kuponer, rabatter og særlige kampagner, der er skræddersyet til dine interesser.
    • For bedre at forstå dine præferencer, så vi kan levere indhold via vores tjenester, som vi mener vil være relevant og interessant for dig.

    Vi leverer personlige tjenester baseret på vores legitime interesser og med dit samtykke i det omfang, det kræves af gældende lovgivning.

  • Giver dig mulighed for at deltage i lodtrækninger, konkurrencer eller andre kampagner.
    • Vi kan tilbyde dig muligheden for at deltage i lodtrækninger, konkurrencer eller andre kampagner.
    • Nogle af disse kampagner har yderligere regler, der indeholder oplysninger om, hvordan vi vil bruge og videregive dine personlige oplysninger. Læs disse yderligere regler, før du vælger at deltage.

    Vi bruger disse oplysninger til at administrere vores kontraktforhold med dig.

  • Aggregering og/eller anonymisering af personlige oplysninger.
    • Vi kan aggregere og/eller anonymisere personlige oplysninger, så de ikke længere betragtes som personlige oplysninger. Vi gør det for at generere andre data til vores brug, som vi kan anvende og videregive til ethvert formål, da de ikke længere identificerer dig eller nogen anden person.
  • Opfyldelse af vores forretningsformål.
    • Til dataanalyse for eksempel for at forbedre effektiviteten af vores tjenester.
    • Til revisioner for at verificere, at vores interne processer fungerer efter hensigten og for at imødekomme juridiske, lovgivningsmæssige eller kontraktlige krav.
    • Til forebyggelse og opdagelse af svig og overvågning af svindelsikkerhed for eksempel for at bekræfte din identitet som en del af vores identitetsgodkendelsesproces, for at overholde vores juridiske eller lovgivningsmæssige krav og for at opdage og forhindre cyberangreb eller forsøg på at begå identitetstyveri.
    • Til uddannelses- og kvalitetsformål og med henblik på at undersøge enhver klage, du måtte indgive, eller som bevis i enhver tvist eller forventede tvister mellem dig og os.
    • Til udvikling af nye produkter og tjenester.
    • Til styrkelse, forbedring, reparation, vedligeholdelse eller ændring af vores nuværende produkter og tjenester samt til at gennemføre kvalitets- og sikkerhedssikringsforanstaltninger.
    • Til at identificere brugstendenser for eksempel til at forstå, hvilke dele af vores tjenester der er mest interessante for brugerne.
    • Til at bestemme effektiviteten af vores reklamekampagner, så vi kan tilpasse vores kampagner til vores brugeres behov og interesser.
    • Til drift og udvidelse af vores forretningsaktiviteter for eksempel til at forstå, hvilke dele af vores tjenester der er af størst interesse for vores brugere, så vi kan fokusere vores energi på at imødekomme vores brugeres interesser.

    Vi deltager i disse aktiviteter for at administrere vores kontraktforhold med dig, for at overholde en juridisk forpligtelse og/eller baseret på vores legitime interesse.


Vi bruger også teknologi til at hjælpe med at validere dine transaktioner og holde vores service sikker

Vi anvender teknologi til at analysere transaktioner, du indgår i, i forhold til de oplysninger, vi indsamler fra dig eller fra tredjeparter om dig, såsom hvorfra du normalt bruger vores tjeneste, på hvilke tidspunkter og andre egenskaber, der er specifikke for, hvordan du bruger vores tjenester. Teknologien har til formål at hjælpe os med at identificere usædvanlige eller mistænkelige transaktioner for at opdage og forhindre svig. Det betyder, at et forsøg på en transaktion kan markeres som mistænkelig, usædvanlig eller på anden måde ud over det sædvanlige, hvilket resulterer i, at din transaktion kan blive afvist. Hvis du oplever, at din gyldigt udførte transaktion afvises, kan du altid kontakte kundeservice, som vil hjælpe dig med at validere dine nuværende transaktioner og fremtidige transaktioner.

Hvis du har spørgsmål til vores værktøj, og hvordan det relaterer til nogen af dine personlige oplysninger, der behandles, kan du kontakte os via privacyrequest@orders.viagogo.com.

 
Tredjepartsmarkedsføring
Vi bruger tredjeparts markedsføringsfirmaer, så vi kan vise reklamer vedrørende goder og services, der kan have din interesse, når du bruger vores services og andre hjemmesiders online services. Du vil måske modtage reklamer baseret på information relateret til din adgang til og brug af services og andre hjemmesiders online services på dine enheder såvel som information modtaget fra tredjeparter.
 
Hvem deler vi din information med?

Vi deler dine informationer med følgende tredjeparter:

  • Vores tilknyttede selskaber (herunder vores datterselskaber) til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik.
  • Andre brugere og billetsælgere for at give dem mulighed for at bekræfte din identitet og/eller give dig billetter, du har købt via vores tjenester (f.eks. med det formål at sende dine billetter til dig). Købere kan i visse tilfælde se oplysninger om sælger, f.eks. hvor inkluderet som returadresse på billetforsendelsen.
  • Vores samarbejdspartnere, finansielle institutioner og kreditbureauer i overensstemmelse med gældende lovgivning
  • Partnerhold, spillesteder, kunstnere, ligaer eller andre tredjeparter involveret i den begivenhed, som du sælger eller køber en billet til.
  • Vores tredjepartsserviceudbydere for at lette tjenester de leverer til os såsom hjemmesidehosting, dataanalyse, betalingsprocesser, ordreopfyldelse, returtilladelse, forebyggelse af svindel, informationsteknologi og relateret infrastrukturudbud, kundeservice eller relaterede fordele (inklusiv specielle promoveringer), e-maillevering, revision og andre services.
  • Tredjepartssponsorer af lodtrækninger, konkurrencer og lignende promoveringer.

Ved brug af disse services kan du vælge at oplyse dine personlige oplysninger. Når du forbinder din servicekonto til dine sociale mediers konto, vil du dele informationer med dine venner accosieret med din konto på sociale medier med andre brugere og med din sociale medie udbyder. Ved at gøre dette giver du os tilladelse til at facilitere denne deling af oplysninger, og du forstår, at brugen af delt information vil være underlagt udbyderen af sociale mediers privatlivspolitik.

 
Anden brug og videregivelse af informationer

Vi bruger og videregiver også dine personlige oplysninger efter behov, eller når det er passende, især når vi har en juridisk forpligtelse eller legitim interesse i at gøre det:

  • For at overholde gældende love og bestemmelser.
    • Dette kan omfatte love uden for dit bopælsland.
  • For at samarbejde med offentlige og statslige myndigheder.
    • For at svare på en anmodning eller for at give oplysninger, som vi mener er nødvendige eller passende.
    • Disse kan omfatte myndigheder uden for dit bopælsland.
  • For at samarbejde med retshåndhævende myndigheder.
    • For eksempel når vi svarer på anmodninger og ordrer fra retshåndhævende myndigheder eller giver oplysninger, som vi mener er vigtige.
  • Af andre juridiske årsager.
    • For at håndhæve vores vilkår og betingelser; og
    • For at beskytte vores rettigheder, privatliv, sikkerhed eller ejendom og/eller vores associerede selskabers, dine eller andres rettigheder.
  • I forbindelse med en salgs- eller forretningstransaktion.
    • Vi har en legitim interesse i at videregive eller overføre dine personlige oplysninger til en tredjepart i tilfælde af omorganisering, fusion, salg, joint venture, overdragelse, overførsel eller anden afhændelse af hele eller en del af vores forretning, aktiver eller aktier (herunder i forbindelse med konkurs eller lignende procedurer).
 
Hvordan overfører vi dine informationer?

Dine personlige oplysninger kan blive opbevaret og behandlet i ethvert land, hvor vi har faciliteter, eller hvor vi engagerer tjenesteudbydere, og ved at bruge Tjenesterne forstår du, at dine oplysninger vil blive overført til lande uden for dit bopælsland, herunder USA, som kan have databeskyttelsesregler, der er forskellige fra dem i dit land. Under visse omstændigheder kan domstole, retshåndhævende myndigheder, tilsynsmyndigheder eller sikkerhedsmyndigheder i disse andre lande være berettiget til at få adgang til dine personlige oplysninger.

Nogle lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS"), Storbritannien og Schweiz er anerkendt af Europa-Kommissionen, den britiske regering eller Federal Data Protection and Information Commissioner eller Federal Rådet (hvis det er relevant), som leverer et passende niveau af databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den fulde liste over disse "specificerede lande" er tilgængelig her (EØS) og her (UK); for Schweiz kan listen findes i bilag 1 til forordningen om databeskyttelse). Det Forenede Kongerige og Schweiz anerkender EØS og de specificerede lande som værende et passende niveau af databeskyttelse i henhold til britiske og schweiziske standarder og omvendt. For overførsler fra EØS, Storbritannien eller Schweiz til lande, der ikke anses for tilstrækkelige af Europa-Kommissionen, Federal Data Protection and Information Commissioner eller Federal Council eller den britiske regering (alt efter omstændighederne), har vi indført passende foranstaltninger, hvor det er nødvendigt, såsom de standard kontraktmæssige klausuler vedtaget af den relevante myndighed for at beskytte dine personlige oplysninger, medmindre vi kan stole på en juridisk undtagelse. Du kan få en kopi af disse foranstaltninger ved at kontakte os i overensstemmelse med afsnittet "Kontakt os" nedenfor.

 
Hvor længe holder vi dine oplysninger?

Vi opbevarer personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt eller tilladt i lyset af det eller de formål, hvortil de blev indhentet, og i overensstemmelse med gældende lovgivning. De kriterier, der bruges til at bestemme vores opbevaringsperioder, omfatter:

  • Hvor lang tid vi har et løbende forhold til dig og leverer tjenesterne til dig (for eksempel så længe du har en konto hos os eller fortsætter med at bruge tjenesterne);
  • Om der er en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt (for eksempel kræver visse love, at vi opbevarer optegnelser over dine transaktioner i en vis periode, før vi kan slette dem); eller
  • Hvorvidt opbevaring er tilrådeligt i lyset af vores retsstilling (f.eks. med hensyn til gældende forældelsesfrister, retssager eller lovgivningsmæssige undersøgelser).
 
Følsomme oplysninger
Medmindre vi anmoder om det, beder vi dig om ikke at sende, samt at du ikke videregiver, følsomme personlige oplysninger (f.eks. CPR-numre, oplysninger relateret til race eller etnisk oprindelse, politiske meninger, religion eller anden tro, sundhed, biometri eller genetiske egenskaber, kriminel baggrund eller fagforeningsmedlemskab) på eller gennem tjenesterne eller på anden måde til os.
 
Sikkerhed
Vi søger at bruge rimelige organisatoriske, tekniske og administrative foranstaltninger til at beskytte personlige oplysninger i vores organisation. Desværre kan intet dataoverførsels- eller lagringssystem garanteres at være 100 % sikkert. Hvis du har grund til at tro, at din interaktion med os ikke længere er sikker, bedes du straks underrette os i overensstemmelse med sektionen "Kontakt os" nedenfor.
 
Tredjepartsbetalingsservice
Tjenesterne kan levere funktionalitet, der giver dig mulighed for at foretage betalinger til os ved hjælp af tredjeparts betalingstjenester, som du har oprettet din egen konto med. Når du bruger en sådan tjeneste til at foretage en betaling til os, vil dine personlige oplysninger blive indsamlet af en sådan tredjepart og ikke af os og vil være underlagt tredjepartens privatlivspolitik snarere end denne privatlivspolitik. Vi har ingen kontrol over og er ikke ansvarlige for denne tredjeparts indsamling, brug og videregivelse af dine personlige oplysninger.
 
Tredjepartstjenester

Denne privatlivspolitik adresserer ikke, og vi er ikke ansvarlige for, privatlivets fred, oplysninger eller anden praksis hos tredjeparter herunder enhver tredjepart, der driver en hjemmeside eller en tjeneste, som tjenesterne linker til. Inkluderingen af et link på tjenesterne indebærer ikke godkendelse af den linkede hjemmeside eller den linkede tjeneste af os eller af vores associerede selskaber.

Derudover er vi ikke ansvarlige for indsamling, brug, videregivelse eller sikkerhedspolitikker eller -praksisser for andre organisationer såsom Facebook, Apple, Google, Microsoft, RIM eller nogen anden appudvikler, appudbyder, udbyder af sociale medieplatforme, operativsystemudbyder, udbyder af trådløse tjenester eller enhedsproducent herunder med hensyn til personlige oplysninger, du videregiver til andre organisationer gennem eller i forbindelse med apps eller vores sociale mediesider.

 
Mindreåriges brug af tjenester
Tjenesterne er ikke rettet mod personer under seksten (16) år, og vi indsamler ikke bevidst personlige oplysninger fra personer under 16 år.
 
Dine privatlivsrettigheder og valg

Gældende databeskyttelseslove giver dig ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine data under visse omstændigheder, især til direkte markedsføringsformål, til profilering udført til direkte markedsføringsformål og til andre legitime interesser i behandlingen.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage markedsføringsrelaterede e-mails fra os fremadrettet, kan du fravælge det ved at vælge indstillingen "afmeld" i den markedsføringskommunikation, vi sender, eller til enhver tid ved at ændre dine kontopræferencer. Bemærk, at hvis du fravælger at modtage markedsføringsrelaterede e-mails fra os, kan vi stadig sende dig vigtige administrative meddelelser, som du ikke kan fravælge.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage sms/sms-beskeder fra os fremadrettet, kan du fravælge det ved at kontakte privacyrequest@orders.viagogo.com.

Hvis du ønsker at anmode om at få adgang til, rette, opdatere, undertrykke, begrænse eller slette personlige oplysninger, gøre indsigelse mod eller fravælge behandlingen af personlige oplysninger, eller hvis du gerne vil anmode om at modtage en kopi af dine personlige oplysninger med henblik på at overføre dem til en anden virksomhed (i det omfang disse rettigheder er givet til dig i henhold til gældende lovgivning), kan du kontakte os på privacyrequest@orders.viagogo.com. Vi vil svare på din anmodning i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Hvis du er bosiddende i Californien, Colorado, Connecticut, Utah eller Virginia, kan du se vores amerikanske tillæg om beskyttelse af personlige oplysninger nedenfor for at få flere oplysninger om, hvordan du udøver dine privatlivsrettigheder.

I din anmodning bedes du gøre det klart, hvilke personlige oplysninger du gerne vil have ændret, eller om du ønsker at få dine personlige oplysninger undertrykt fra vores database. For din beskyttelse kan vi kun implementere anmodninger med hensyn til de personlige oplysninger, der er knyttet til den bestemte e-mailadresse, som du bruger til at sende os din anmodning, og vi skal muligvis bekræfte din identitet, før vi implementerer din anmodning. Vi vil forsøge at efterkomme din anmodning, så snart det med rimelighed er praktisk muligt.

Bemærk, at vi muligvis er nødt til at opbevare visse oplysninger til registreringsformål og/eller for at gennemføre transaktioner, som du begyndte, før du anmodede om en ændring eller sletning (f.eks. når du foretager et køb eller deltager i en kampagne, kan du muligvis ikke ændre eller slette de personlige oplysninger, der er angivet, før efter afslutningen af et sådant køb eller en sådan kampagne).

Hvis du gerne vil opdatere personlige oplysninger, som du har givet os, kan du gøre det ved at opdatere din registrerede konto hos os.

I henhold til California Business & Professions Code afsnit 22581, hvis du er bosiddende i Californien, under 18 år, og en registreret bruger af tjenesterne, kan du bede os om at fjerne indhold eller oplysninger, som du har sendt til tjenesterne ved at skrive til privacyrequest@orders.viagogo.com. Bemærk, at din anmodning ikke sikrer fuldstændig eller omfattende fjernelse af indholdet eller oplysningerne, da for eksempel noget af dit indhold kan være blevet slået op igen af en anden bruger.

 
Opdateringer til denne privatlivspolitik
Forklaringen "SIDST OPDATERET" øverst i denne privatlivspolitik angiver, hvornår denne privatlivspolitik sidst blev revideret. Eventuelle ændringer træder i kraft, når vi slår den reviderede privatlivspolitik op på tjenesterne.
 
Kontakt os
Hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik eller vores privatlivspraksis, bedes du kontakte os på privacyrequest@orders.viagogo.com.
 
Yderligere information vedrørende EEA
Hvis du er baseret i EØS og ikke er tilfreds med vores svar på din klage eller mener, at vores behandling af dine oplysninger ikke overholder databeskyttelsesloven, kan du indgive en klage til Office of the Data Protection Commissioner på Canal House, Station Road, Portarlington, Co. Laois R32 AP23, Irland. Tlf.: +353 (0761) 104 800 eller på hjemmesiden www.dataprotection.ie.
 
AMERIKANSK TILLÆG OM BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER FOR INDBYGGERE I CALIFORNIEN, COLORADO, CONNECTICUT, UTAH OG VIRGINIA
Dette amerikanske tillæg om beskyttelse af personlige oplysninger supplerer ovenstående meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger og indeholder yderligere oplysninger om de kategorier af personlige oplysninger, som vi indsamler, bruger og videregiver om indbyggere i Californien, Colorado, Connecticut, Utah og Virginia. Dette amerikanske tillæg om beskyttelse af personlige oplysninger gælder ikke for vores jobansøgere, medarbejdere, samarbejdspartnere, ejere, direktører eller ledere, hvor de personlige oplysninger, vi indsamler om disse personer, vedrører deres nuværende, tidligere eller potentielle rolle hos os.

Intet salg af personlige oplysninger

Vi sælger ikke personlige oplysninger, herunder følsomme personlige oplysninger, i de foregående 12 måneder. Uden at begrænse ovenstående sælger eller "deler" vi ikke bevidst med henblik på adfærdsbaseret annoncering på tværs af kontekst Personlige oplysninger, herunder følsomme personlige oplysninger, om mindreårige under 16 år.

Indsamling og videregivelse af personlige oplysninger

Følgende diagram beskriver, hvilke kategorier af personlige oplysninger vi planlægger at indsamle, samt de kategorier af personlige oplysninger vi har indsamlet og videregivet til vores operationelle forretningsformål i de foregående 12 måneder. Vi indsamler disse personlige oplysninger fra dig og dine enheder samt fra vores associerede selskaber, offentligt tilgængelige databaser, andre StubHub-kunder, kreditbureauer (som tilladt i henhold til gældende lovgivning) og sociale mediesider.

Kategorier af personlige oplysninger Oplyst til hvilke kategorier af tredjeparter til operationelle forretningsformål
Identifikatorer såsom navn, kontaktoplysninger, IP-adresse og andre online-identifikatorer
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Forretningspartnere, såsom partnerhold, spillesteder, kunstnere og sportsligaer, til at levere vores begivenhedstjenester
  • Kreditbureauer i overensstemmelse med gældende lovgivning
  • Juridiske myndigheder
  • PayPal, Inc., til at levere vores tjenester, lette dine køb og forhindre svindel
  • Finansielle institutioner, som vi samarbejder med for at tilbyde finansielle produkter til dig
  • Andre brugere, som er godkendt af dig eller din brug af vores tjenester
Personlige oplysninger som defineret i den californiske lov om kunderegistreringer såsom offentligt udstedt ID-nummer (f.eks. dit skatteidentifikationsnummer, når du tilmelder dig en konto hos os) og finansielle oplysninger såsom betalingskortnummer
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Kreditbureauer i overensstemmelse med gældende lovgivning
  • Juridiske myndigheder
  • PayPal, Inc., til at levere vores tjenester, lette dine køb og forhindre svindel
  • Finansielle institutioner, som vi samarbejder med for at tilbyde finansielle produkter til dig
Karakteristika for beskyttede klassifikationer i henhold til Californien eller føderal lovgivning såsom alder og køn
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Forretningspartnere, såsom partnerhold, spillesteder, kunstnere og sportsligaer, til at levere vores begivenhedstjenester
  • Kreditbureauer i overensstemmelse med gældende lovgivning
Kommercielle oplysninger såsom transaktionsoplysninger og købshistorik
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Forretningspartnere, såsom partnerhold, spillesteder, kunstnere og sportsligaer, til at levere vores begivenhedstjenester
  • Kreditbureauer i overensstemmelse med gældende lovgivning
  • Juridiske myndigheder
  • PayPal, Inc., til at levere vores tjenester, lette dine køb og forhindre svindel
  • Finansielle institutioner, som vi samarbejder med for at tilbyde finansielle produkter til dig
  • Andre brugere, som er godkendt af dig eller din brug af vores tjenester
Oplysninger om internet- eller netværksaktivitet såsom browserhistorik og interaktioner med vores hjemmeside Geolokaliseringsdata f.eks. enhedens placering og omtrentlige placering, der stammer fra IP-adressen.
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Forretningspartnere, såsom partnerhold, spillesteder, kunstnere og sportsligaer, til at levere vores begivenhedstjenester
  • PayPal, Inc., til at levere vores tjenester, lette dine køb og forhindre svindel
Geolokaliseringsdata f.eks. enhedens placering og omtrentlige placering, der stammer fra IP-adressen.
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
Lyd, elektronisk, visuel og lignende information såsom fotografier og opkaldsoptagelser
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;
  • Andre brugere, som er godkendt af dig eller din brug af vores tjenester
Konklusioner draget af nogen af de personlige oplysninger, der er anført ovenfor for at oprette en profil om for eksempel en persons præferencer og egenskaber
  • Associerede selskaber
  • Tredjepartstjenesteudbydere, der f.eks. hjælper os med betalingsbehandling, markedsføring og reklame, forsendelse, forebyggelse af svig, belønningsprogrammer og informationsteknologisupport;

Brug af personlige oplysninger

Vi bruger personlige oplysninger til at drive, administrere og vedligeholde vores forretning, til at levere vores produkter og tjenester og til at nå vores forretningsformål og mål herunder for eksempel at: udvikle, forbedre, reparere og vedligeholde vores produkter og tjenester; personliggøre, annoncere og markedsføre vores produkter og tjenester; udføre forskning, analyse og dataanalyse; vedligeholde vores faciliteter og infrastruktur; træffe kvalitets- og sikkerhedssikringsforanstaltninger; udføre risiko- og sikkerhedskontrol og -overvågning; opdage og forebygge svig; udføre identitetsbekræftelse; udføre regnskab, revision og andre interne funktioner såsom interne undersøgelser; overholde lov, juridisk proces og interne politikker; vedligeholde optegnelser og udøve og forsvare juridiske krav.

Rettigheder og anmodninger

Hvis du er bosiddende i Californien, har du ret til at fremsætte følgende anmodninger:

(1) Anmod om at vide

Du kan anmode om, at vi videregiver følgende oplysninger til dig, der dækker de 12 måneder forud for din anmodning:

  • De kategorier af personlige oplysninger, vi indsamlede om dig, og de kategorier af kilder, hvorfra vi indsamlede sådanne personlige oplysninger;
  • De specifikke personlige oplysninger vi indsamlede om dig;
  • Det forretningsmæssige eller kommercielle formål med at indsamle personlige oplysninger om dig; og
  • Kategorierne af personlige oplysninger om dig, som vi ellers delte eller videregav, og kategorierne af tredjeparter, som vi delte, eller som vi videregav sådanne personlige oplysninger til (hvis relevant).

(2) Anmod om at slette

Du kan anmode om, at vi sletter personlige oplysninger, vi har indsamlet fra dig.

For at fremsætte en anmodning om at vide eller en anmodning om at slette kan du kontakte os via 1.866.788.2482 eller privacyrequest@orders.viagogo.com. Registrerede StubHub-brugere kan kontakte os via deres konto eller ved at besøge vores Hjælpecenter.

Vi vil verificere og svare på din anmodning i overensstemmelse med gældende lovgivning under hensyntagen til typen og følsomheden af de personlige oplysninger, der er underlagt anmodningen. Vi kan være nødt til at anmode om yderligere personlige oplysninger fra dig, såsom e-mailadresse, bopælsstat eller postadresse, for at bekræfte din identitet og beskytte mod svigagtige anmodninger. Hvis du har en adgangskodebeskyttet konto hos os, kan vi bekræfte din identitet gennem vores eksisterende godkendelsespraksis for din konto og kræve, at du godkender dig selv igen, før du videregiver eller sletter dine personlige oplysninger. Hvis du fremsætter en anmodning om sletning, kan vi bede dig om at bekræfte din anmodning, før vi sletter dine personlige oplysninger.

Du har ret til at være fri for ulovlig forskelsbehandling for at udøve dine rettigheder i henhold til CCPA. Du har ret til at blive informeret på eller før indsamlingstidspunktet om de kategorier af personlige oplysninger, der skal indsamles fra dig, og de formål, som disse personlige oplysninger vil blive brugt til.

Appelproces

Hvis du er forbruger i Colorado, Virginia eller Connecticut, og vi nægter at gøre noget ved din anmodning, kan du appellere vores afslag inden for en rimelig periode efter, at du har modtaget meddelelse om afslaget. Du kan indgive en appel ved at kontakte os via privacyrequest@orders.viagogo.com.

Autoriserede agenter

Hvis en agent ønsker at fremsætte en anmodning på dine vegne som tilladt i henhold til gældende lovgivning, kan agenten bruge de indsendelsesmetoder, der er angivet i sektionen "Rettigheder og anmodninger". Som en del af vores bekræftelsesproces kan vi anmode om, at agenten leverer, hvor det er relevant, bevis for hans eller hendes status som autoriseret agent. Derudover kan vi kræve, at du bekræfter din identitet som beskrevet i sektionen "Rettigheder og anmodninger" eller bekræfter med os, at du som beboeren gav agenten tilladelse til at indsende anmodningen.

Afidentificerede oplysninger

Hvor vi vedligeholder eller bruger afidentificerede oplysninger, vil vi fortsætte med kun at vedligeholde og bruge de afidentificerede oplysninger på en afidentificeret måde og vil ikke forsøge at identificere oplysningerne igen.
Ved at klikke på "Tillad alle" accepterer du brugen af cookies for at forbedre webstedets funktionalitet og markedsføringsrelevans. Ellers vil vi kun bruge strengt nødvendige cookies. Se vores Cookiespolitik for detaljer.